Kan man radera dagar?!

Åh vad jag inte önskade att denna dagen existerade överhuvudtaget!!!!

Är det nån mer än jag här i världen som inte får ihop MAMMA å SJUK???....

Efter en natt med alldeles för lite sömn pga hosta, så skulla jag behöva SOVA!!!!

MEN, jag e ju mamma... Vem ska då fixa mat?? Vem ska då ta barnen?? Vem ska då tvätta??....

För idag måste ju sommardäcken läggas på bilen å den måste ju prångt tvättas oxå...

Å givetvis kan man ju inte göra det medans barnen är med?!....Problemet??... ja de undrar jag me :(

Vad jag vet så har jag gjort det mesta med barnens sällskap, men har ju typ oftast inget val!

Men idag är jag tydligen bara klagande... Hmm ja jag vet inte, småhängig, dunder snorig å hostig...

Får man klaga då eller??  Kul att man får höra att inget blir gjort idag för ja e sjuk...

Först va jag arg, men nu bara rullar tårarna ner för kinderna... För inte känner jag att jag kan gå å lägga mig nu vilket jag egentligen skulle behöva... NEJ nu ska ja va uppe, ja vill inte höra att det är mitt fel efter helgen att inget blev gjort för att jag blev sjuk....

Man blir ju såååå ledsen när den man älskar mest säger nåt sånt!!!

Usch denna dagen vill jag bara radera, dra täcket över huvet å få den att var över.

Jag var bara tvungen att skriva av mig... Känns som ni e många där ute som har förståeende karlar som inte klagar på er när ni e sjuka, å som klarar göra saker utan att klaga..??!!!

Han är absolut inte sån här jämt, han är verkligen kanon, MEN idag är jag bara sååå ledsen!!

Vi ses!!


Kommentarer
Madde

Äh, skit i klaget!

Är du hängig - gå och lägg dig! Vill han tjura över det så får han väl det?

2011-04-09 @ 20:37:47
URL: http://sagobrollop.blogg.se/
Ia

Det är bara så svårt att få ihop det ibland när man har småbarn och många viljor...

Puss på dej!!

2011-04-10 @ 19:51:23
URL: http://iastankar.blogg.se/
Elin

Jag förstår dig precis. Man känner sig faktiskt ganska sviken i såna lägen... Jag har också suttit o gråtit i liknande situationer - trött, arg ocj besviken. Ta tag i det o prata om det - vid nåt senare tillfälle när det inte är lika laddar längre. O träna på att inte ta på dig allt arbete+barn hela tiden. För mig har det varit en stor del i att bli frisk. O framför allt att träna på att inte känna dåligt samvete då jag säger ifrån, ställer krav eller medvetet är extra snäll mot mig själv. KRAM vännen - man får va ledsen, men snart känns det bra igen!

2011-04-10 @ 20:46:35
camilla

jag känner med dig Ia. vi har väl fått samma virus av kollegerna på jobbet. Jag har feber, ont i hela kroppen och hosta på det. Jag förmodar att din man är som alla andras när han e lite sjuk, det vill säga att han är döende!! men när vi tjejer blir sjuka så är det ju inget farligt enligt dom, utan man ska fungera och göra allt som vanligt. Jag har inte alltid en förstående karl, fast denna helgen har jag nog fått honom att förstå att jag faktiskt är jätte sjuk och inte orkade ta hand om Leo.

2011-04-11 @ 08:58:34
URL: http://dagensbravader.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

iastankar

Här kan ni följa mig, en 29 årig småbarns mor som tar dagarna som dom kommer och absolut inte tar något förgivet! Lever livet var dag och uppskattar de enklaste små ting. Välkommen att följa mig i mina vardagstankar och mitt liv!

RSS 2.0