Svensk sjukvård....misstag?!

God Lördag kväll mina vänner ;)

Måste bara få uttrycka mig lite om våran fina, DYRA sjukvård här i Sverige!!!!!

Har en karl som inte gärna klagar när han har ont, mycket hög smärttröskel å uppfostrad att man inte söker läkare utan det går över. Å därför tar han det mesta å klagar inte (skönt...hi,hi)

Men nu...NU har han ont å kan inte dölja det,grimaserar så fort han rör sin hand...Frågade lite fint på morgonen om det var okej att ja ringde till jouren å rådfrågade dom...-Ja de får du gärna göra,jag har rätt ont...

Oj, nappade å ringde direkt, vi fick tid på em, han verkade lättad över det!

Begav oss till jouren och fick komma in direkt....ingen väntetid...CHOCKAD!!

När han kommer ut efter en stund så säger han...-Blev hemskickad med smärtstillande å inflammationshämmande... OK?! (Läkarn trodde att de kanske kunde va nån sena el muskel som knäckts)

Skulle söka igen på måndag om de ej gett me sig...de beskedet å 300kr fattigare...JIPPI!!!

Till saken hör att, Ovanför handleden på armen har han en "tennisbolls svullnad", Svullna fingrar, Röd/lila fingrar, Ingen känsel i ring+lill finger å ingen kraft i handen....å ONT hela tiden!!!!

Svullnaden har varit sen igår men det andra har kommit tills idag...Hur fan ska han se ut imorn då?!

Har dessutom googlat de lite...å de verkar kunna va nån sena som är av och nervkläm.

Ska man bara svälja allt som vården säger och acceptera det??!! De har ju faktiskt gjort endel fel ju...

Å med en karl som ALDRIG klagar å som har så ont nu å handen ser ut som den gör så undrar man ju vilka de tar på allvar egentligen och hur många ggr de chansar...

Får väl sitta här å spendera en lördag kväll på att irritera sig på vår UNDERBARA sjukvård!!!

Ska givetvis pussa lite x-tra på han oxå ♥

See you!!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

iastankar

Här kan ni följa mig, en 29 årig småbarns mor som tar dagarna som dom kommer och absolut inte tar något förgivet! Lever livet var dag och uppskattar de enklaste små ting. Välkommen att följa mig i mina vardagstankar och mitt liv!

RSS 2.0