Bagateller...

Fredagen den 18 Mars och klockan är strax efter 12.

Efter dagis blev det en tur till stan för att införskaffa de sista grejerna till Fridas lilla barnkalas imorn, *gulligt*.

Muggar, tallrikar, servetter beställda, skulle ju vara speciella....HELO KITTY Såklart :D

Men det som förvånade mig var väglaget....

Visst det hade kommit MYCKET snö inatt, å då menar jag mycket här i Lekeryd iaf, närmare 3 dm!!

Men inte var det sån katastrof på vägarna som alla sa... Det har väl ändå varit mycket värre i vinter...

Visst tråkigt att våren kom, vände om och gick... Men inte världsligt problem eller??!!

Det är ju inte första året det är såhär och vi borde väl lärt oss att det kommer bakslag!

Fram med skyffeln idag för att hitta bilen å sen försöka komma ut utan att köra fast.... Men det gick och värre än så var det ju inte, och hem kom jag oxå :)

Jag är inte heller nån snö älskare, snarare tvärtom, men vårat land är ju sånt, oförutsägbart...

Snälla, istället för att lägga all energi på att klaga över det vita täcket som ligger ute nu...

♣Var glada för att ni har någonstans att gå innär det är kallt....
♣Att ni har skor och varma kläder som är avsett för detta väder....
♣Var glada för att ni har någon som väntar på er när ni kommer hem som kan värma er när ni fryser....

Det finns verkligen större problem i vår omgivning och vår värld, detta är ju bara en bagatell!!

Sprid positiv energi istället så tar vi oss tillsammans igenom detta kalla väder♥

Vi ses!!!


Kommentarer
Lisa

Du skrev ju till mig att det va snökaos på lekerydsvägen?

Vet det va mycket problem på vägarna spec i Jönköping, så jo, lite kanske man får klaga, även om jag håller med att det finns världsligare saker. Puss

2011-03-19 @ 19:01:52
URL: http://ougat.blogg.se/
Ia

Jo sant, visst va de inget jätte roligt väglag, men ja överlevde! Ville inte åka längre än nödvändigt.

Fick höra att det var kaos i centrala Jönk därför va ja inte så sugen på att ge mig in dit.

Blev bara så fruktansvärt trött på alla som klagade på snön, att det va såååå jobbigt å sååå hemskt!!



Det var inte riktigt det mest relevanta för mig direkt... De finns ju hemskare saker...

Pöss!

2011-03-19 @ 19:18:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

iastankar

Här kan ni följa mig, en 29 årig småbarns mor som tar dagarna som dom kommer och absolut inte tar något förgivet! Lever livet var dag och uppskattar de enklaste små ting. Välkommen att följa mig i mina vardagstankar och mitt liv!

RSS 2.0