Livet?!...

Sitter vid köksbordet och känner värmen från den härliga sol sm tittar fram idag, underbart!!!
Det börjar ju äntligen gå mot rätt tid... eller ja så tycker jag iallafall.

Tänk vad man otacksam man kan vara för det man har ibland...
Tänk vad mycket man tar förgivet här i livet...
Tänk vad mycket man kan klaga över små grejer....

Jo visst, man måste ju få klaga ibland oxå.... MEN ibland kanske man ska vara tyst, en del har det ju värre!!

En god vän till mig råkade VÄLDIGT illa ut häromdagen, helt fruktansvärt, men jag kan bara tacka alla änglar som vaktade han och fanns med han, ÄNGLAVAKT i högsta grad.
Över en natt vändes denna familjens liv upp och ner rejält...
Tack för att du är en sån kämpe!!

Jag följer många bloggar, jobbiga men även roliga.... Ja fy vad man klagar ibland, en blogg jag följer handlar om en mamma som är 4 barns mor, 34 år och har cancer....elak sådan, USCH!!!

När man har varit med om en del i livet så lär man sig ändå att vara tacksam och att uppskatta...

Jag är så tacksam för:

♥Min dotter
♥Min familj
♥Min släkt
♥Mina vänner
♥Mitt jobb
♥Mtt tak över huvudet
♥Att jag har mat på bordet

Ja å tusen grejer till... TACK!!

Men livet då, vad vill man göra med livet egentligen??.. Ska det vara ett "ekorrhjul"... Jobb,dagis,mat,sova....jobb,dagis,mat,sova....
Nja, det låter väl inte så kul... Jag har så många drömmar, men som bara finns där, som jag är för feg för att ta tag i... Flera barn,ja det vill jag ha! Resa,ja det vill jag! Göra sånt som är kul, ja det vill jag!

Hm... denna fråga gnager i mitt huvud dagligen, när ska man våga fälla ut vingarna, prova flyga och chansa??!!

Va säger ni??....behöver råd...

Solen fortsätter skina och jag tror jag ska göra den sällskap en stund i en skön stol♥

Ha det gott allihop, vi ses!!




Kommentarer
Elin

Hej kära du!

Vilken härlig dag det är! Jag känner precis igen det du skrivet. Man vill ju ta vara på livet och man kommer ju ingenstans och får aldrig det man önskar om man inte tar det där darrande steget och kliver ut i det okända. Ja, det kan vara en chansning, men utan de där chansningarna så blir det nog ekorrhjulet man får leva med.



Lyssna till det som ditt hjärta säger dig! Så blir det bra!

KRAM

2011-03-17 @ 12:24:48
Ia

Ja visst är det så Elin, varför ska man vara så feg?

Varför ska man inte våga tro på sig själv....

Eller vara rädd för vad alla andra ska säga...



mmm får nog ta mig en funderare alltså ;)

Tack för tipset!!!



Kram på dej<3

2011-03-17 @ 12:45:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

iastankar

Här kan ni följa mig, en 29 årig småbarns mor som tar dagarna som dom kommer och absolut inte tar något förgivet! Lever livet var dag och uppskattar de enklaste små ting. Välkommen att följa mig i mina vardagstankar och mitt liv!

RSS 2.0