Önskar, Ber och Hoppas!!!

Fredag 25 (LÖNINGSDAG :) )....

Trött?! Ja, bara förnamnet ju...

Natten tills idag spenderades på Barnakuten... 23.45-03.30 va vi där...
Frida har haft jobbig hosta hela veckan och när jag kom upp å la mig igår så lät hon jätte konstigt.
Hon andades oxå mycket fort och hade feber.
Mammas hjärta sa att det inte var bra...ringde in och rådfrågade, sköterskan ville lyssna på henne, jag satte luren vid munnen på henne... Efter det hör jag i luren, -Jag vill att ni packar och kommer in.

På 15 minuter var vi iväg, och en stund senare väl framme!
Vi fick komma in direkt, syresättningen kollades, och hon fick inhalera 2 ggr.
Även efter detta var hon snabb andad men ändå vid gott mod, så vi fick åka hem i hopp om att detta skulle hjälpa.
Tyvärr så kom andningssvårigheterna tillbaka under dagen och febern stegrade, fick i uppgift att intensiv inhalera henne i 1 timma och se vad det gav för resultat.
Detta hjälpte inget och 15.20 satt vi på akuten igen... bara 11 timmar å 50 min sen ju...

Ny syresättning mättes och Infektionsprov togs, även inhalation 2ggr.
Infektionsprovet var högt, syresättningen nedsatt å snabb andning å feber... Misstänkt lunginflammation!!!
MEN vi fick lov att åka hem och ska infinna oss där imrgon klockan 10 igen för samma procedur IGEN, om nu natten håller sig lugn, annars ska vi in akut...
Om proverna va sämre imorn å läget likadant så blir hon eventuellt inlagd, och kanske lungröntgen.

Usch vad det gör ont i mamma hjärtat nu, ärligt talat så gick inte tårarna att hålla tillbaka där inne när de förklarade provsvaren och vad dom tror och hur dom tänker...
Men är ju rätt trött oxå så det gör ju sitt till me!!!

Så nu är det bara att Önska, Be och Hoppas på att det vänder eller iallafall blir en lugn natt...
Ska försöka sova lite nu och ladda om batterierna!

Carpe Diem♥



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

iastankar

Här kan ni följa mig, en 29 årig småbarns mor som tar dagarna som dom kommer och absolut inte tar något förgivet! Lever livet var dag och uppskattar de enklaste små ting. Välkommen att följa mig i mina vardagstankar och mitt liv!

RSS 2.0