Å va hände igår då?..

Åh Fredag morgon igen, ynka 3 grader ute än så länge, men solen försöker sakta tränga sig fram brevi dom små vita molnen, UNDERBART <3

Vaknar gott utvilad idag, däckade totalt av gårdagens bravader, blev lite smått kaotiskt...

På förmiddagen fick jag en ny tid på vc för min hosta som inte ville ge med sig riktigt,
Frida va med mig pigg å gla ;)  Där fick jag inhalera igen å vänta på utslag av det.
När läkaren sen kom in för att lyssna på mig och utvärdera så frågade hon:
-Är inte du trött??... -Jo svara jag,men det har jag vant mig vid...tänkte att jag bara sovit dåligt ett tag...
-Lilla vän, du har ju lunginflammation!!! Utbrister läkarn....

Oki, jag trodde man va typ halvdöd när man hade det.... Oki jag är ju inte pigg, har ont på hela vänster sida och är jätte trött, men jag är ju uppe!!
Penicillin och kortison blev resultatet av den resan :/

Väl hemma så däckade jag en stund på soffan medans Frida tittade på tv, men vaknar av att hon ILLVRÅLAR!!
-Men hjärtat vad e de? frågade jag...  -Mitt öra mamma!!
Så skrek hon konstant i 10 min,otröstligt... sen gjorde nog Iprenen nytta.

Efter en stund va hon go å gla igen, åt våfflor å busade för fullt ;)  Märkte att hon började bli lite småglansig på ögonen, å efter det brakade allt löst...

Det började rinna nåt från vä öra, hon blev helt plötsligt JÄTTE varm å slö. Läste om öron på nätet, man skulle visst ringa in om man trodde att det gått hål. Sagt och gjort och inom 1 timme var vi där inne på jouren.

Efter undersökningar och prover så hittades följand...

*39,7 i feber.... (Kom från ingenstans)
*Kraftiga rodnader i båda öronen
*Inflammation i hörselgångarna båda öronen
*Halsfluss

JAHA???!!! Men va hände då.... allt bara kom ju från ingenstans... eller har vår dotter väldigt hög smärttröskel?...
Så nu sitter både jag å Frida å käkar penicillin, hon har även droppar för öronen.

SUCKAR HÖGT idag... Hade nämligen sett fram emot en mysig helg hos syster med familj...
MEN har full förståelse för om dom inte vill ha dit oss nu!!!

Så idag blir det mest att landa efter gårdagens alla JAHA??!!

Hoppas ni får njuta av solen idag kära läsare <3  Massa kramar!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

iastankar

Här kan ni följa mig, en 29 årig småbarns mor som tar dagarna som dom kommer och absolut inte tar något förgivet! Lever livet var dag och uppskattar de enklaste små ting. Välkommen att följa mig i mina vardagstankar och mitt liv!

RSS 2.0