Att orka & våga...

Att orka & våga... Ja det är typ vad man måste när man skall vara i kontakt med vården 😦💪
 
Idag skall viktiga samtal göras, bemötande som skall framhävas, såväl positiva som negativa...
Det är skrämmande hur vissa är och att vissa jobbar inom vården, MED MÄNNISKOR...
 
En kväll när nattpersonalen kom för att presentera sig så hör jag hur de 2 sköterskorna stannar upp utanför min sal och den ena säger
-Här inne tycker jag att det är lite väl överbehandlat så här gör vi inte mer....
Å huuuu vad jag bröt ihop och kände mig minst i hela världen, gräsligt!!!
Dörren öppnades å in kom en stroppig medelålders...
De presenterade sig och sa till mig att ringa på klockan om det var något... mmm som att jag skulle göra detta å vara till mera besvär???!!... näää du 😢
 
Jag nämnde att Anton brukade få ca 15 ml tillägg på natten för att bli riktigt nöjd,
Till svar fick jag, - Nu är det så att vi har massor att göra och fler nyfödda så han är nog inte högst prioritetad...
 
VAAAA??? Skojar du, ska inte mitt barn få mat??
Bröt ihop TOTALT när hon stängde dörren å sov nästan inget den natten!!
 
Har inte orkat ringa å klaga på detta tidigare, men 
Today is the Day 💪
 
Vi hörs!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

iastankar

Här kan ni följa mig, en 29 årig småbarns mor som tar dagarna som dom kommer och absolut inte tar något förgivet! Lever livet var dag och uppskattar de enklaste små ting. Välkommen att följa mig i mina vardagstankar och mitt liv!

RSS 2.0