Andra advent och ingen snö?!

Godmorgon kära läsare!

Klockan är 8.32 den 4 December, +4 ute, och ingen snö....

Inte konstigt att man får jobba på att hitta någon sorts julkänsla, eller vad säger ni?!...

Jag och lilltösen har intagit soffläge och kollar på Lotta på Bråkmakargatan (väldigt likt min dotter) :)

Nysningar, hostattacker och snytningar avlöser varandra här, sjukstuga för mig och barnen.

Det verkar tyvärr vara en rejäl brakförkylning som kommit hit, men, Kan Jang och Mivi Total groggas för fullt!!

Inte nog med det så går det Vattkoppor på dagis, det verkar gå överallt nu, MEN helst inte innan jul känner jag....

Tror ni att någon kan skona oss?! Inte riktigt tid med det nu, sen börjar ju de största inköps veckorna på jobbet,

då vill man helst inte vara den som är sjuk eller Vabbar, man vill helst inte missa det alls för tro det eller ej,

de veckorna är riktigt roliga, man är så taggad ;) Det är sånt tempo och man blir glad när man ser att butiken fylls

med storhandlande kunder som har tålamod med köerna, TACK!!

MEN inte kan man förutspå sjukdomar tyvärr, så kommer det så gör det väl, får bara gilla läget isåfall!


♥Den 3e December 1946 föddes en underbar människa, Min Mor♥

Tyvärr fick hon ju lämna oss alldeles för tidigt i en grym sjukdom....

Men igår var ju då hennes födelsedag, hennes 65 års dag dessutom...

Detta blev min uppvaktning till dig, kära mor,



♥Om du bara visste hur mycket jag saknar dig♥

Frågan varför kommer ofta upp i mitt huvud, ja varför?!...

Hoppas att du gillade min uppvaktning och att du hörde när jag spelade din favoritlåt för dig.

AMAZING GRACE



Tittar ut genom fönstret nu och kan skymta något som kommer ner från himlen, snö eller regn?!...

Nu vill jag snart få vakna upp till en underbart vit vintertäckt trädgård.

Ha en underbar 2a advent kära läsare!

KRAM!!!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

iastankar

Här kan ni följa mig, en 29 årig småbarns mor som tar dagarna som dom kommer och absolut inte tar något förgivet! Lever livet var dag och uppskattar de enklaste små ting. Välkommen att följa mig i mina vardagstankar och mitt liv!

RSS 2.0