Gör ont i mammas hjärta...

I skrivande stund ligger jag i sängen å lyssnar på en hostande dotter....
Usch va jobbigt det är när barnen är sjuka, och hostan som man inte kan få dän...

En dag i Mars 2008 blev vi lyckliga och stolta föräldrar till vår lilla tös♥

Det visade sig desvärre ganska snart att hon hade astma... stackars liten!

Å det är nu denna hosta jag hör, tät i bröstet, pipig och lite slemmig.
Som mamma till ett astma barn så vet man oftast vad man har att vänta nån vecka framöver,
vakna nätter och en hosta som är MYCKET svår att dämpa, även fast alla mediciner.

Ja tyvärr har hon många mediciner insatta när hon blir sjuk, men får väl vara glad att dom finns!
Det måste va så jobbigt för henne att vara så tät...stackarn.

En granne till mig jobbar mycket med Nikken magneter, ärligt talat har jag väl inte riktigt trott på sånt innan.
MEN jag lovar dom fungerar, helt underbara!
Vi fick låna en magnetdyna till Frida i höstas när hon va jätte dålig ett tag, på natten la jag henne på den när hon var så tät...å tro det eller ej, efter en kvart så lät hon helt annorlunda :)

Jag använder mina magnetplattor mot all möjlig värk, bland annat mensvärk och magont,
det fungerar hur bra som helst!
Så jag kan tipsa er, värt att titta på alltså...

Sen så har jag ju mina underbara spikmattor, 1 hård och 1 mjuk, dessa två är de bästa investeringar jag har gjort, används MYCKET flitigt, och helt underbara att somna på.
Jag har ofta väldigt svårt för att somna, men efter 30-40 min på dom så är man så lugn å gó.

Hon jobbar även mycket med Håranalyser, man tar ett hårstrå från huvet, skickar på analys och får så fram vad man har brist på i kroppen, bla mineraler, vitaminer och annat som man ska ha...spännande...JA!!!!
Detta har jag nu tänkt att göra på både mig och på Frida (när hon har blivit lite större).
Det är ju så att nästan all sorts värk, astma, allergier går att få bättre om man tillsätter det ämne som kroppen har brist på.
Vad jag har förstått så kan man även av denna analys få fram vilka fördoämnen man bör undvika...
Å där har vi ju nåt som vore intressant för hennes astma känner jag.

Är det någon där ute som har fler tips och idéer på vad man kan göra för att lindra astma hostan och som helst inte är direkt medicinskt??....
Tacksam för all hjälp!!

Nehe man kanske skulla ta å försöka sova lite nu å hoppas på en lindrig natt!

Kramar om er alla där ute <3


Kommentarer
Ann-Sofie

Hej<3



Nu har jag varit inne och läst på din blogg:)

Lät jobbigt med hennes astma!!! Stärka stärka stärka säger jag. vi får ta ett snack över staketet eller vid en kopp kaffe någon dag:) Jättefin blogg lycka till med den!! är säker på att själen tycker om det:)

Varm kram från grannen<3

2011-03-01 @ 18:56:35
Ia

Tack söta granne!! Jo de tycker ja absolut att vi måste, kaffe låter bättre tycker jag ;)

Att skriva av sig är som balsam för själen!!

Kramar <3

2011-03-01 @ 19:58:59
URL: http://iastankar.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

iastankar

Här kan ni följa mig, en 29 årig småbarns mor som tar dagarna som dom kommer och absolut inte tar något förgivet! Lever livet var dag och uppskattar de enklaste små ting. Välkommen att följa mig i mina vardagstankar och mitt liv!

RSS 2.0