Middagstips från coachen ;)

Måste bara få dela av mig av denna utsökta maträtt!!!!

TACOLASAGNE   4 PORT     200 GRADER

♣500/600 gr blandfärs

♣Taco kryddmix

♣6 Stora tortillas

♣1 Burk cheddar cheese  (finns i taco hyllan)

♣1  1/2 creme fraiche  (original)

♣1  1/2 burk tacosås

♣Taco chips  (gärna ost smak)

♣Riven ost

Stek färsen å tillsätt kryddan och vatten som vanligt.
Blanda ostdippen med creme fraichen.
Lägg bakplåtspapper på en plåt, lägg på 1 st tortilla.
Bred på ett tunnt lager med köttfärs så det täcker tortillan.
Bred på ett lager av ost/fraiche blandningen.
Bred sen ett lager med tacosås över.
Lägg på nästa tortilla och fortsätt så till ni har 1 st tortilla kvar.
Den lägger ni sen överst, krossar chips på den och sen strör ni över osten!!

In i ugnen till osten fått fin färg, servera med sallad och resterande chips ;)

Smaklig måltid!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

iastankar

Här kan ni följa mig, en 29 årig småbarns mor som tar dagarna som dom kommer och absolut inte tar något förgivet! Lever livet var dag och uppskattar de enklaste små ting. Välkommen att följa mig i mina vardagstankar och mitt liv!

RSS 2.0