Spärrballong och trött på att va trött....

Söndag morgon....vart tog denna helgen vägen?!

Igår hade vi en helkväll i  soffan me MASSA godis och en skitbra film, "The back-up plan"

Tyvärr så ser ganska många kvällar ut så för oss har ja kommit på...lr iaf godis och onyttigt.

Inte konstigt att kroppen vill spela ett spratt ibland, men låter den ju få åka berg och dal bana mellan sockerintagen....TRÖTT, PIGG, TRÖTT, PIGG...

Å vart tar det vägen?!...Jo man vaknar på morgonen å ser ut som en spärrballong på magen...

Tror nog absolut att kroppen försöker tala om något då....TYP HJÄLP, ja mår inte bra av detta!

Jag har sedan några år tillbaka även nåt som heter "colon irretable" ja denna kära folksjukdom...
känslig mage för det mesta, går i perioder, men blir även dålig av vissa fördoämnen...

NY DAG, NYA TAG!!!

Jag är inte i behov att gå ner i vikt på nåt sätt, men vem mår inte bra av lite förändring ibland!

Jag vill inte ha en strulig mage, vill inte känna mig trött jämt...och behöver dra ner på godis...

Så jag googlade lite och kom fram till att pröva LCHF metoden, det bästa med den är att om man inte är i behov att gå ner i vikt så gör man inte det utan den bara balanserar kroppen då.

Om man plockade bort, Kolhydrater = lindrare magproblem
Socker= Ingen berg och dal bana längre
Söta drycker/läsk = detsamma

Så jag vill ge detta ett försök, Bubbelvatten, Ägg, Bacon, Nötter, Smoothies, Vanliga maträtter

Ser fram emot detta och att slippa min spärrballong och förhoppningsvis kunna ta dagarna på ett bättre sätt med mera ork och motivation.

Ha mer ork för det som behöver göras och för att umgås me mitt lilla hjärta♥


Skriv gärna här om ni har testat detta, va ni tyckte och om ni har några bra tips!!

Ha en skön söndag!


Kommentarer
Emmelie

Körde ju ca 8 månader 2008, jag tyckte det var kanon. Ca 5 pers på jobbet körde då också och alla har börjat igen. Trots att jag är kolhydrat-monster så går det bra när väl suget är borta och man inte fuskar, fuskar man kommer sockersuget som ett brev på posten direkt i ett par dagar efter. Jag åt mycket mörk choklad för det är "okej". Beror ju på om man ska gåå ner eller bara "må bra". Man känner ju vad man klarar och inte. Jag åt lätt en 200grammare mörk choklad iveckan, ibland två, jag gick ändå ner. Man kan ju äta den mesta maten, men skippa pastan o potatisen . Taco gör jag tacotallrik av, köttfärs i mitten, högar med grönsaker runtom och en klick tacosås och en klickk creme fraice, ost mm. Supergott, det enda man utesluter är brödet, men det beror ju på hur noga man är. Annars mycket kyckling, kött, med grönsaker och sås/dressing. Använd bara naturligt fett som smör (ej margarin!!). Drick vatten. Gäller det alkohol är vit vin bland det bättre, men det bästa är typ whiskey. Öl= flytande bröd ;) Kan visa dig lite receptsidor och bloggar i helgen. Själv ska jag börja på måndag. Fastar till torsdag, sen ska jag äta vanligt i helgen för att vänja magen, sen drar jag igång nästa måndag. Och du, jag lovar att huvudvärken blir sällsynt om man äter såhär för blodsockret är på samma nivå hela tiden, hade migrän 1 gång på 8 månader och var inte trött alls! Underbart! Men nästa helg blir det att synda mammas mat innan man sätter igång ;) Lycka till! Puss puss

2011-01-23 @ 09:49:27
URL: http://madebyemmelie.blogg.se/
Syrri

Det e värsta bästa!! Ingen trött dippar inget sockersug eller trötthet som måste avhjälpas med socker, har gått ner 1,5 kilo på 5 dagar och inte varit hungrig en enda gång, ingen huvudvärk. Dock blir man rätt bäng i bollen och är lätt retlig såhär i början, men det går över.

2011-01-28 @ 16:49:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

iastankar

Här kan ni följa mig, en 29 årig småbarns mor som tar dagarna som dom kommer och absolut inte tar något förgivet! Lever livet var dag och uppskattar de enklaste små ting. Välkommen att följa mig i mina vardagstankar och mitt liv!

RSS 2.0