Blandade känslor idag...

05.20 vaknade lilla tösen idag...ÅH va olycklig mamma va då, det var ju pappas tur att få sovmorgon!!
På grund av att jag var lite trög startad idag så fick hon ligga kvar å mysa framför tv:n i sängen till lite efter 7.

Igår va det ju Valborgsmässoafton, det har tyvärr aldrig varit nån direkt dag vi "firat" eller vad man nu säger...
Brukar bli en lugn kväll hemma med lite mat å brasa på tv:n då det oftast är så kallt att stå ute en sån kväll.
Men igår var vi inbjudna till våra goa grannar, å va trevligt vi hade, jätte god mat (grillmästare), lekar,
å lite för mycket jätte god dricka...:D
Ja så kan de gå ibland!!! Men idag tror jag bestämt att kroppen försökte tala om för mig att jag inte är 18 längre,
att man inte bör blanda, å att man som småbarnsmor kanske inte orkar sova ynka 4 timmar....
Det var värt det iallafall för det blev många goa skratt, längtar redan till nästa grannträff ;)

Hade sett fram emot att slå mig ner i en solstol hela dan idag, men va hände då...
10 grader å ingen sol!!
Tack för den televerket, tur att det va ledigt i solariet ikväll.

Det är många känslor å tankar i huve å kropp idag å en skvätt nervositet.

Imorgon Måndag den 2 Maj är det "back to reality"...
 Lämna Frida på dagis 09.00 sedan är det jobbet som kallar,
det var ju inte igår direkt. Samtidigt som jag ser fram emot det jätte mycket, träffa alla goa kollegor,
få känna mig som en i gänget igen, å få känna att jag kan något mer än att "bara" vara mamma, laga mat, städa å tvätta mm. Så känns det också en gnutta nervöst... det blir så mycket folk att träffa på en gång, hur mycket har man missat/ tappat... Ska det bli en dag full av frågor???!!!...

Eh får ta det som det kommer, trodde jag skulle känna det en smula jobbigare än vad jag gör faktiskt,
så det måste ju betyda att jag är på rätt väg eller??...
Nu ska man få ihop vardag,jobb och behandlingar, UTAN att stressa!!

Sista dagarna nu så har jag börjat äta Rosenrot, jag måste få tacka er som tipsade om detta,
tycker verkligen att jag redan märker skillnad, just nu håller jag på att "bosta" kroppen, sen blir det att minska ner till 1 om dagen. Men gott å ha lite mer energi ;)

På Tisdag ska jag på magnetröntgen på min nacke, efter inrådan från min naprapat som misstänker diskbråck...
Å ni som känner mig vet vilken oerhörd cellskräck jag lider av...FY,FY,FY jag gillar verkligen inte det alltså!!
Förra gången jag gjorde det fick de ge mig 4 lugnande sprutor och då klarade jag det med nö å näppe...
Vet att jag måste göra den för att få veta, men är man rädd så är man, och alla är vi rädda för olika grejer, finns säkert dom som tycker att jag e fjantig, men då får ni tycka det, jag gillar det INTE!

Nu kommer mannen snart med pizza, bästa maten dagen eter, pizza å cola...konstigt att man kan va så törstig ;)

Sen blir det att ladda om batterierna inför morgondagen <3

Ha en underbar kväll vänner♥  Puss på er!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

iastankar

Här kan ni följa mig, en 29 årig småbarns mor som tar dagarna som dom kommer och absolut inte tar något förgivet! Lever livet var dag och uppskattar de enklaste små ting. Välkommen att följa mig i mina vardagstankar och mitt liv!

RSS 2.0