Oj, vilken helg... Känslomässig berg och dal bana!!

Ja då va det Måndag igen!!
Men vilken helg alltså....

Väl hemma i Fredas, lycklig över att orkat jobba Fredagen som kändes såååå lång, så gjorde jag tacos tills familjen skulle komma hem, tacomys tänkte jag...
Vid matbordet berättar vår stora  tjej med sorgsna ögon att killen gjort slut, å blivit ihop med hennes bästa kompis... Hon som skulle firat 1/2 år med killen denna kommande vecka <3
Å vilken bästa kompis sen då... Hon frågade mig hur hon ska göra med denna tjejen nu... hon ville helst inte prata med henne nåt mer, blev verkligen jätte sårad!
Hm, vilka flaschbacks som kom upp, minns själv hur elak man kunde vara i den åldern...
Efter en pratstund kom vi fram till att hon skulle ägna de riktiga vännerna tid istället!

Upp å hoppa Lördag morgon, dags att jobba.
Kommer till jobbet och blir upplyst om att vi skulle hålla en tyst minut 13.30 för vår allas kära Stefan Liv <3
Det är ganska tungt att stå i kassan, höra hur allt bara blir helt tyst, försöka skärma av hela omvärlden å ägna denna minut åt att minnas å hedra!
Jag är tacksam för att jag arbetade denna dag och fick möjlighet att delta i detta, vi gjorde det med största respekt och på det bästa sätt vi kunde.
Tillsammans ställde vi oss alla upp i respektive kassa och lät allt stanna upp för en minut!

Efter jobbet begav vi oss som många andra upp till Kinnarps för att hedra, tända ljus och lägga blommor.
Säger som många andra, jag kände honom inte, men ändå kändes det som man gjorde det, han talade ju till en när han var i tv, alla var av lika värde i hans ögon <3
Är stolt över att vara Jönköpingsbo, över att haft han som målvakt i vårat kära HV 71
över att få se denna uppslutning som varit för honom och hans familj <3




Vila i Frid Stefan Liv!
Tankar till Anna och barnen!

Som ni säkert vet så miste jag ju min mamma när jag var liten,
känns som att man förstår vad de går igenom, förutom att jag fick möjligheten att förbereda mig på
hennes bortgång.... Det fick inte denna familj!

Väl hemma, träffade jag en av mina nära grannar som ÄNTLIGEN hade kommit hem från en härlig solresa.
Hade hunnit sakna henne en hel del under tiden hon varit borta, underbart att ha henne hemma igen.
Hon är speciell för mig och finns alltid när man behöver det, TACK <3 å välkommen hem!!

På söndagen var det dags för fotbollsmatch för stor tjejen, men ja orkade inte följa med, hade tänkt mig en förmiddag i soffan, sappandes vid tv:n...
MEN så blev det inte, på bara ett ögonblick va hela himlen kolsvart å blixt å dunder var ett faktum...
Hm, inte riktigt vad jag gillar när jag är ensam hemma... så istället bjöd jag in mig själv till grannen å avnjöt morgon kaffet i deras soffa, tackar ;)

Kl 14 var bokat söndags middag hos svärfar, mysigt att samlas alla å äta lite gott ihop,
han hade lagt ner hela förmiddagen på att få detta så mysigt å smakligt som möjligt och det var just vad det blev!
Tack för en mysig middag, svärfar å familjen Livenborn.

Framåt em blev det lite väl kaotiskt då båda små kusinerna ballade ur fullständigt, trötta som bara den!
Å mitt lilla hjärta blev kanon varm å alldeles blank i ögonen.... feber?!... japp

Så idag är vi hemma, VAB som det så fint heter...
Klockan 13 ska vi få komma ner till VC å lämna halsprov, jag misstänker halsen.
Tyvärr har min lilla en förmåga att dra på sig halsinfektioner....
Bara hålla tummarna å hoppas på att det är en vanlig dagis förkylning!!!

Nu ska jag pussa lite extra på min lilla tös <3
Efter allt som varit den sista tiden så förstår man hur fort
livet kan ta en annorlunda vändning....
Dags att uppskatta var dag och visa sina nära å kära den kärlek å omtanke man känner <3

Massa kärlek till er alla, min underbara familj, mina underbar släktingar,
mina goa vänner och kära kollegor!!

Ha en skön Måndag!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

iastankar

Här kan ni följa mig, en 29 årig småbarns mor som tar dagarna som dom kommer och absolut inte tar något förgivet! Lever livet var dag och uppskattar de enklaste små ting. Välkommen att följa mig i mina vardagstankar och mitt liv!

RSS 2.0