Aj,aj,aj inte bra!!

Godkväll, 1 Januari 2012, OJ va tiden springer fram....

MEN
nu får jag skärpa mig, tidsbrist är ju inget att skylla på egentligen, att sätta sig och skriva några rader är ju

varken jobbigt eller tidskrävande, men ändå är jag så dålig på det, FY PÅ MIG!!!

Har försökt att installera så att jag ska kunna uppdater bloggen me mobilen, men det vill inte fungera,

någon som kan hjälpa mig hur jag kan göra?

Mobilen sitter man ju med titt som tätt, smidigt för att man kan göra allt me den ju, men inte blogga :(

Hursom, sista tiden har bestått av sjukstuga och pussel av barnvakt, ja å så julfirande såklart!!

Mitt lilla hjärta blev ju då "pricken" för ett tag sedan, vattkoppor, å de va ju mindre kul...

Men efter 2 veckor hade vi tagit oss igenom det oxå ;)

Sen visade det sig att det går el gick iallafall Scharlakansfeber på dagis också, sjukdom från urtiden?!

Frida är ju desvärre född med hjärtfel, och då var det inte bra att få Scharlakansfeber efter upplysning från

barnakuten, så vi blev inte så sugna på att låta henne gå dit mer innan jul, men med lite semesterdagar,

föräldradagar och en UNDERBAR ♥ svärmor så löste det sig också!!

Jag har försökt att inte tänka så mycket på hennes hjärtfel då det givetvis gör mycket ont i mitt hjärta, man blir mest påmind om det när man varit på kontrollerna på Kardiologen.

Å nu börjar den kontroll vi sytit för hela tiden, att närma sig... Om nu hennes hål i hjärtat som tyvärr sitter lite

illa, är kvar vid 4års ålder så har de varnat oss för en eventuell operation i Lund.

Då sätter de en såkallad "Goretex" lapp över hålet.

Men usch så hemst, söva lilla henne och operera hennes lilla pump, mitt lilla ♥

Men operationen är ju vanlig i Lund och man får försöka tänka positivt, än så länge vet vi ju inte om det blir så!

Så håll nu gärna tummarna tillsammans med mig!!!

I mitten av December hade vi min syster med familj på besök, vi åt gott, drack gott och spelade spel,

OJ, vad vi skrattade, TACK syster och co för en underbar spelkväll som fick mig att glömma allt jobbigt en stund!

Även vi har haft en underbar jul oxå, å vet ni, TOMTEN KOM :))

Många glada barn och nöjda vuxna, god mat och fina klappar, tack alla och tack tomten för att du kom!

Vi fick dessutom 2 julaftnar, den ena här hemma och den andra i Örebro hos kära far med familj, myyysigt ;)

och även där god mat och glada barn, Tack kära familj <3

Året avslutade vi tillsammans med underbara vänner, för 7 året i rad uppe i Hakarp, 3 rätters serverades och ett

fyrverkeri somvar riktigt mäktigt, Gott nytt år på er alla läsare!!

Själv var jag nykter, som alltid... för Willys har ju inventering på nyårsdan, å inte kan man komma

vimsig i bollen då :))) Loka är bra gott det me!

Mellan dessa sjukdomar, julfirande, Örebroresa, nyårsfirande så har det JOBBATS för fullt.

Så efter 6 timmars inventering idag slängde jag in skjortan i skåpet och gick på SEMESTER!!!!

Nu ska här inte jobbas förrens på Fredag kl 14.50

Denna veckan ska inte planeras något, den ska tillägnas Frida och bara massa skoj och vila.

Vi börjar med att hämta ut 4 biljetter till Disney on Ice den 14 Januari i Scandinavium, tjohooo:))

Ha nu en underbar söndagkväll!!

STOR kram från lilla mig♥





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

iastankar

Här kan ni följa mig, en 29 årig småbarns mor som tar dagarna som dom kommer och absolut inte tar något förgivet! Lever livet var dag och uppskattar de enklaste små ting. Välkommen att följa mig i mina vardagstankar och mitt liv!

RSS 2.0