2 dagar efter op!

Godförmiddag goa följare ;)
 
Ett inlägg från sofflocket där jag ligger nerbäddad med raggsockar, kofta å filt å höstmyser för utanför regnar det å är grått... sååå mysigt!!!
 
I Torsdags var det då dags för tonsilloperationen,
Taggad och grymt nervös klev jag in på avdelningen 9.32, hade tid 10.00
Efter 5min kommer en manlig sköterska å säger att det helt plötsligt blev lite bråttom då det blivit ledigt på operation... HJÄLP, ingen återvändo å ingen tid för frågor! Efter det gick allt väldigt fort, på med op kläderna, in å kissa, sen skedde allt annat väl på plats på op, såsom nål i handen, journalfrågor samtidigt som några tårar trillade nedför kinderna.... nu var jag rädd!!
Rädd för att inte vakna nåt mer...
Rädd för hur smärtan skulle vara eftråt...
Rädd för att lägga över mitt liv i andras händer....
Utan förvarning tog Hjärnspökena över och en panikångest-attack satte in, på operationsbordet under tiden de gör mig klar... panik!!!!
Men jag fick lugnande omgåeende, sen fick jag i uppgift att hålla i masken som gav mig syre å sömnmedel samtidigt som de gav mig sömnmedel i sprutform...
Allt för att jag skulle försöka tänka på annat å somna!
Minns inget mer utan somnar gott.
På uppvaket infinner sig samma känsla som den jag somnade med... panikångesten...
Som man somnar vaknar man sägs det ju, å JA så va det i mitt fall iallafall, hua otäckt!!!
Men fick god hjälp även där, hade en underbar sköterska som hette Anna, vilken fin människa, vilket jobb hon gjorde för alla där på uppvaket.
Framåt em va jag sen tillbaka på avd å sov mest. Tiden efter nu har mest bestått av att smärtlindra och kunna dricka. Men nu längtar jag feamåt för å bli smärtfri å frisk :)
Stor kram till er alla underbara vänner som finns för mig ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

iastankar

Här kan ni följa mig, en 29 årig småbarns mor som tar dagarna som dom kommer och absolut inte tar något förgivet! Lever livet var dag och uppskattar de enklaste små ting. Välkommen att följa mig i mina vardagstankar och mitt liv!

RSS 2.0