vem är jag?

4 oktober 2013 en kylig höstmorgon, uppkrupen i soffan under en av favoritfiltarna-lammullspläd <3
Den värmer en frusen själ, ett vilset hjärta....
Vem är jag?  Vad händer?  Varför?
 
Varför ska man behöva fajta sig fram...
Kan man inte bara få le å njuta av det fina man har...
 
Ja ni, vet knappt vart jag ska börja??!!..
 
Många av er som följt mig har vet hur trött å uppgiven jag är på alla infektioner som avlöst varann i min kropp, sista året har varit bedrövligt, halsinf har ju stått ganska långt upp på listan å med åtskilliga antibiotika kurer...
Så fick jag då ÄNTLIGEN komma till specläkare som ville hjälpa mig, dessa hemska halsmandlar ska nu bort!!
Hans krav var, (ursäkta ni som inte visste) ,
SLUTA RÖK TILL OPERATIONEN, efter det ÄR det FÖRBJUDET  för läkningen... ojoj!!
MEN sagt å gjort, 3 veckor idag :) heja mig!!
Så blir man ju lite ledsen när man får bakslaget HALSINFEKTION IGEN, sluta med detta skulle ju göra mig frisk... Suck!!! Ok tålamodet är lite kortare nu...
 
Ja precis å det är ju inte direkt likt mig,
Vara tjurig, kort i tonen, instängd och tillbakadragen....
Vad händer?!... Jo någonstans i våras så bestämde jag mig för att "skämmas" när jag var sjuk... det är ju liksom fult att vara sjuk och till besvär!
Vem vill ha en sambo/vän/kollega som bara klagar och är sjuk? Det var då jag "valde att vara ensam"... Det största misstaget jag gjort ju.
För när motgångarna i somras blev värre, när det värsta hände, när man förlorade något man så länge längtat efter.... Då kände jag mig så ensam och skamsen!
Inte nog med att förlora DE barn jag bar på.... Så kände jag skam igen, detta drabbade mig ju både fysiskt och psykiskt. Hur skulle jag nu reda ut detta????
Medicinska åtgärder skulle göras så det krävdes sängläge och smärtstillande, å så rasade jag psykiskt, vilken käftsmäll... Kramade Frida och släppte en tår, tacksam för det fina jag har. 
Valde att bita ihop, resa mig upp och gå vidqre utan att dela med mig till andra av mott liv och mina känslor! 
På med fejksmilet och låtsas som att allt är bra....
Ja det höll ju ett tag... MEN de psykiska kommer ikapp!
Idag står jag här, känner mig osäker, känns som jag bara har ett ben.... dåligt självförtroende och tyst av mig.
Jag vill INTE vara här, jag vill vara mig själv , få må bra!
Jag vill vara IA den glada vännen/mamman/kollegan/sambon <3 Jag vill få börja leva igen och må bra!!
Vill skicka STORA kramar till er underbara vänner som finns vid min sida , ni är guld värda även om jag varit/är dålig på att visa det! Förlåt, vill be om ursäkt till er som jag inte hört av mig till? Till er jag inte visat uppskattning! Förlåt krafterna har inte räckt....
 
Jag önskar och hoppas att snart vara tillbaka på banan igen, utan skam å skuld...
 
Kram på er underbara människor <3 å tack för ni finns!


Kommentarer
Maria

Av allt som händer oss så lär vi om livet, oss själva och om vårt inre. En del får många käftsmällar tyvärr. Låt alla känslor komma, om du fullt ut känner skulden och skammen så kan den sen inte längre klamra sig fast hos dig. Tro mig, jag vet. Skuld är så tungt att bära på! Den tjänar bara ett syfte och det är att trycka ner oss själva. Det mörka är vägen till ljuset. Låter kanske som en klyscha! Men utan mörker kan inte ljuset lysa klart. Alla har vi mörker och kamp inom oss, det gäller att våga möta mörkret för att kunna släppa det helt. Att få käftsmällar kan vara en gåva om man ser till att få ut något positivt av det i slutändan. Å det vet jag att du klarar av Ia! Du är värd bara det bästa. När du innerst inne förstår det så kommer ljuset lysa upp din väg igen. Massa kramar och ta hand om Dig!

2013-10-04 @ 13:28:38
URL: http://maria-mariasinnersta.blogspot.com
ia

Tack Maria ♥ fina och sanna rader, svåra att inse, men hoppas snart vara där ;)
Kram vännen!

2013-10-04 @ 16:17:30
Helena

Verkligen tuffa tider fina du! Du är så stark. Be inte om ursäkt! Du är fantastisk precis som du är 💕

2013-10-04 @ 20:09:35
ia

Så tacksam att jag har er Helena ♥
Ni betyder oerhört mycket för mig!
Tack ♥

2013-10-04 @ 22:33:38
Anneli

Skickar över en stor KRAM till dig!! Visste inte vad du gått igenom:( Jag hoppas allt blir bra för dig tillslut fina fina du <3

2013-10-05 @ 23:13:12
Madde

Fina, vackra, älskade du! Jag hade inte en aning om detta :(
Stäng för allt i världen inte in dig, man behöver prata.
Och känn ingen skuld! Det är absolut INTE DITT FEL! Något var fel, och det kan man inte göra något åt.
Efter regnet kommer solsken, så är det!
Stora, varma kramar till dig, vännen! Härifrån kan det bara bli bättre :)

2013-10-05 @ 23:17:37
URL: http://idhmamman.com
ia

♥ Tack fina vänner!

2013-10-06 @ 11:11:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

iastankar

Här kan ni följa mig, en 29 årig småbarns mor som tar dagarna som dom kommer och absolut inte tar något förgivet! Lever livet var dag och uppskattar de enklaste små ting. Välkommen att följa mig i mina vardagstankar och mitt liv!

RSS 2.0